Skip to main content
More
  • Kontakta oss
  • Partners
  • Kunskapscentrum
  • Nyheter och evenemang
  • Blogg
  • Support
  • Svenska
    • English
    • Deutsch
    • Polski
    • Norwegian
    • Dansk
  • Boka demo
  • Mitt NE
  • Mitt Cloud NSP
Nilex AB Nilex AB
  • Företaget
    • Om oss
    • Karriär
  • Produkter
    • Nilex Underhåll®
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex Social Media®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Funktioner
    • Självserviceportal
    • Mobilapplikation
    • Ärendehantering
    • Social Media management
    • Tjänstekatalog
    • Asset management
    • Avtalshantering
    • Kunskapsbank
    • Aktiviteter
    • Orderhantering
    • WorkLog Management
    • Fakturering
    • SLA
    • Rapporter
    • Översättningar
    • Branding
    • Schemalagda ärenden
    • Integrationer
    • CTI Telefonikoppling
    • Active directory
    • Resursplanering
  • Beställ
  • Utbildningar
  • Lösningar
    • Ärendehanterings­system
    • Shared services
    • Kundsupport
    • Sociala medier manager
    • Facility Management
    • Fältservice
  • Tjänster
  • Kunder
Boka demo idag
Boka demo idag
  • Företaget
    • Om oss
    • Karriär
  • Produkter
    • Nilex Underhåll®
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex Social Media®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Funktioner
    • Självserviceportal
    • Mobilapplikation
    • Ärendehantering
    • Social Media management
    • Tjänstekatalog
    • Asset management
    • Avtalshantering
    • Kunskapsbank
    • Aktiviteter
    • Orderhantering
    • WorkLog Management
    • Fakturering
    • SLA
    • Rapporter
    • Översättningar
    • Branding
    • Schemalagda ärenden
    • Integrationer
    • CTI Telefonikoppling
    • Active directory
    • Resursplanering
  • Beställ
  • Utbildningar
  • Lösningar
    • Ärendehanterings­system
    • Shared services
    • Kundsupport
    • Sociala medier manager
    • Facility Management
    • Fältservice
  • Tjänster
  • Kunder

Om oss

  • Om oss
  • Karriär

Om oss

Från början utvecklade Nilex mjukvaror för att effektivisera hanteringen av IT-tjänster och infrastrukturer i företag och organisationer. Genom att utveckla, implementera och stödja ITSM lösningar har Nilex hjälpt tusentals organisationer/företag att hantera sina operativa processer genom förenkling och effektivisering av arbetet.

För tidsbesparing i en snabbt föränderlig digital ålder och för att skapa en bättre användarrespons, utvecklar Nilex lösningar, som är enkla och flexibla att använda. I det syftet skapade Nilex speciellt mobilapplikationen, som möjliggör tillgänglighet i mobilen överallt. Integration med sociala medier är ett område som Nilex utvecklar just nu. Nilex skapar modern design av sin programvara, fullt optimerad för alla enheter. 

About us

Nilex har 2 försäljningskontor i Sverige, 10 partnerländer och växer kontinuerligt med f n cirka 40 000 instanser installerade. Cirka 60 procent av dessa finns inom den offentliga sektorn, 40 procent inom den privata. Mer än 40% av kommunerna i Sverige och ca 30% av kommunerna i Danmark är Nilex kunder. Nilex växer ständigt genom lösningar för IT och kundsupport.

Alla Nilex-lösningar är anpassade till internationella standards och bästa praxis för att täcka alla områden inom IT-servicehantering, vilket motsvarar kunders höga förväntningar och krav. Med flexibel och skalbar mjukvara vill Nilex först och främst tillfredställa sina kunders önskemål och behov. Oavsett storlek, oavsett om förfrågningarna kommer från den offentliga eller privata sektorn, sätter Nilex kunderna i centrum och lyssnar noga på deras önskemål och behov.

mission

Mission

Nilex mission är att erbjuda kunderna snabba, praktiska och enkla lösningar för att hantera IT-tjänster oavsett företagets storlek. Med hjälp av Nilex kundservice plattform kommer kunderna att förbättra sin service och göra det dagliga arbetet mer effektivt.
vision

Vision

Nilex vision är att vara synonym med företaget som sätter höga krav på ITSM-fältet, vilket ger effektiva lösningar till kunderna. De värden som vi bygger vår framgång på är lojalitet mot våra kunder, engagemang för hårt arbete, innovation och kvalitet.

Historia

2020

NSP har nu levererats till mer än 100 kunder i Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, Schweiz och Polen.

2019

NSP integreras med telefonväxel - Skype, Lync/Skype för Business, Tele2, Panasonic, Telavox, Telia Touchpoint, Trio, Teleoffice och Mitel.

Nilex introducerar Nilex Underhåll, en komplett lösning för att behålla överblicken över datorer, mobiler, maskiner, fastigheter eller kylar.

2018

Nilex träffar samarbetsavtal med en partner på den norska marknaden, Inlead AS.

2017

Nilex introducerar ny mobilapplikation med den senaste webbmobilteknologin, fullt optimerad för iOS, android-system

Nilex introducerar Nilex Social Media, för hantering av alla typer av ärenden i olika branscher och integration med sociala medier som Facebook och Twitter

Nilex lanserar Nilex Enterpriseversionen med ny Självserviceportal fullt optimerad för webb och mobilklienter

 

2016

NIlexPRO blir PinkVerify ITIL 2011 certifierat

2015

Nilex börjar använda nya frontend teknologier - AngualrJS, NodeJS och Grunt i Nilex Service Platform (NSP)

Nilex lanserar nästa generations supportplattform med produkten NilexPRO som innehåller nya CMDB management and kontraktmanagement

2014

Nilex lanserar nästa generations plattform med produkten NileXpress för hantering av alla typer av ärenden med ett användarvänligt gränssnitt byggt i HTML5

2012

Nilex började samarbeta med partners i Polen, Turkiet och Österrike

2010

Nilex lanserar en applikation för iPhone, Android och Windows Phone

2009

Nilex Enterprise blir PinkVerify ITIL V3 certifierat

2008

Nilex utnämns till Gasell företag av Dagens Industri.

2005

Nilex träffar samarbetsavtal med en partner på den danska marknaden

2004

Nilex Enterprise blir PinkVerify ITIL certifierat

2002

Nilex lanserar en mobil lösning för hantering av ärenden

2001

Nilex träffar ett samarbetsavtal med en partner på den tyska marknaden

1998

Nilex lanserar ett integrerat Helpdesk och Inventariesystem med visionen om att tillhanda lösningar som hjälper organisationer att hålla kolla på sina ärenden och inventarier oavsett storlek

1996

Introduktion av Inventariesystem och en  mobil lösning för registrering och inventering

Såldes företaget till nuvarande ägare

1993

Nilex grundades och startade med att sälja petsäkra stöldmärkningar på den svenska och norska marknaden

Partners

Karriär

  • Kontakta oss
  • Partners
  • Kunskapscentrum
  • Nyheter och evenemang
  • Blogg
  • Support
  • Mitt NSP
  • Användarvillkor
  • Integritetspolicy
  • Policy för cookies
  • Sitemap
  • Credits
Copyright © 1996-2017 Nilex i Helsingborg AB. Alla rättigheter reserverade