Tillgänglighet för NSP
Nilex AB i Helsingborg står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Det här dokumentet beskriver hur Nilex Service Platform - inbäddad form uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Hur tillgänglig är webbplatsen?
Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Om du behöver innehåll från Nilex Service Platform - inbäddad form som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du meddela oss.
Svarstiden är normalt 5 arbets dagar
Du kan också kontakta oss på följande sätt:
• skicka e-post till kundservice@nilex.se
• ring +46 42 180050
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du anmäla till Myndigheten för digital förvaltning.
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.
Innehåll som inte är tillgängligt
Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte helt tillgängligt.
Bristande förenlighet med lagkraven
Problem med att identifiera inputsändamål
• Vissa formulärfält har inte lämpliga autokompletteringsattribut definierade. Det kan betyda att det är svårare för personer som använder hjälpteknik att förstå vilka data som ska anges. (WCAG 1.3.5 AA)
Vår ambition är att ha åtgärdat alla kända tillgänglighetsproblem senast den Q4/2021 – Q1/2022.
Hur vi testat webbplatsen
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av Nilex Service Platform - inbäddad form
Webbplatsen publicerades den 2021-07-08.
Redogörelsen uppdaterades senast den 2021-07-08 .