Självserviceportal
Oavsett om du är kund eller anställd, som slutanvändare kan du använda vår portal för att beställa produkter eller registrera ett ärende.
Mobilapplikation
Svara snabbt på dina kunders önskemål från var som helst och kolla statusen på en specifik inventarie från en mobilenhet som iPad, iPhone eller Android.
Ärendehantering
Hantera ärenden som skapats från olika kanaler som självbetjäning, e-post, telefon, chatt eller sociala medier.
Tjänstekatalog
Låt vår tjänstekatalog bli ert skyltfönster mot kunder och anställda. Nilex tjänstekatalog med inbyggd webshopp.
Asset management
Med Nilex Asset management underlättas underhåll och man får en bättre överblick över verksamhetens inventarier.
Avtalshantering
Samla alla kontrakt på en plats med möjlighet att styra åtkomst, övervaka och få automatiska påminnelser och förnya.
Kunskapsbank
Lös saker på kortare tid, öka produktiviteten och gör det enkelt att hitta information som är relevant för er.
Aktiviteter
Hantera projekt och uppgifter för era anställda, hålla koll på processen och använda tiden för genomförandet.
Orderhantering
WorkLog Management
Med Nilex Worklog kan ni registrera er arbetstid och insatser som behövs för att lösa ärenden och förfrågningar.
Fakturering
Håll koll på all ekonomi i ditt affärssystem genom ärenden, utrustning samt direktköp via SC.
SLA
Idag är det viktigt att leverera god service till sina kunder och användare. För att kunna möjliggöra detta låter Nilex era hantera och driva SLA enligt best praxis.
Rapporter
Fatta rätt beslut med korrekt data och få fram individuella rapporter och nyckeltal såsom antal ärenden under en specifik tidsperiod.
Översättningar
Genom våra översättningsnycklar kan ni smidigt exportera och importera översatt innehåll.
Branding
Använd era företagsfärger, teckensnitt, logotyp, ändra bakgrund, rubrik, sidfot och anpassa vårt system så att den följer organisationens grafiska profil .
Schemalagda ärenden
Ställa in att återkommande ärenden skall göras inom specifika tidsintervaller och undvika att glömma enkla rutinuppgifter.
Integrationer
Integrera våra system med redan befintliga system som finns i verksamheten genom vårt API.
CTI Telefonikoppling
Hantera mottagna samtal enkelt genom att klicka på din datorskärm och använd avancerade samtalsfunktioner.
Active directory
Aktivera smart kontroll om att lägga till, ta bort eller inaktivera användarkonton med Microsoft Active Directory, integrerat med Nilex.