Holmgrens Bil - Bättre IT-Support med Nilex
Läs hur Holmgens Bil har skapat en verksamhet med bättre support och service samt nöjdare användare tack vare Nilex.
Holmgrens Bil är en av Sveriges största privata bilhandlare. Med stort fokus på ditt liv med bilen. De vill att ägandet ska vara enkelt och bekymmersfritt. De erbjuder även omfattande service på din bil.
Vi har pratat med Victor Videklo, systemspecialist hos Holmgrens Bil för att lära oss mer om hur Nilex hjälper dem med bättre översikt över sina ärenden samt nöjdare användare.
- Innan vi började använda Nilex hade vi ingen tydlig överblick över våra ärenden och användar-na var inte nöjda med den långa tiden innan de fick återkoppling. Med Nilex arbetar vi mer effektivt och våra användare får en tydlig återkoppling vid varje ärende. Detta är något som våra användare värdesätter och planen för framtiden är att aktivt börja använda formulär och self-service portalen som ett led i att stärka servicen mot våra användare. Vi kommer successivt börja använda fler funktioner som finns i Nilex. Sedan gick implementationen också väldigt snabbt. All konfiguration görs i gränssnittet och Nilex är inte konsultintensivt och vi har själva kunnat anpassa systemet efter våra processer, vilket gör Nilex kostnadseffektivt.
Fokus på framtiden
Holmgrens Bil har gått från att hantera ärenden i e-postlådor till att använda Nilex ärendehantering. Idag har de digitaliserat sina processer och fokus för framtiden är att låta fler avdelningar inom organisationen använda Nilex samt ge användarna möjligheten att skapa ärenden via formulär i self-service portalen.