HSB Södertälje använder NilexPRO i sin Kundservice
HSB Södertälje består av 55 medlemsägda HSB-bostadsrättsföreningar och över 8 600 enskilda medlemmar och bosparare. 35 medarbetare förvaltar ca 3 900 bostadsrättslägenheter och ca 530 hyreslägenheter. HSB Södertätlje arbetar för att erbjuda ett tryggt och trivsamt boende i en miljö där alla kan träffas och trivas och erbjuder dessutom förvaltnings- och hantverkstjänster till alla bostadsrättsföreningar och privatpersoner - inte bara till boende i HSB-hus. HSB Södertälje styr in alla mail från den gemensamma info adressen ( ca 400 inkommande mail per månad) till NilexPRO som används sedan 2019.
För övriga ärenden som kräver någon form av åtgärd används Nilex för att:
• Dagligen prioritera och distribuera nya ärenden på Kund- och medlemscenter
• Mäta handläggningstiden på inkomna ärenden
• Få en lättöverskådlig bild av antal öppna ärenden och status
• Fånga ärenden som annars riskerar hamna ’mellan stolarna’
• Följer upp begärd information tex från annan avdelning eller slutkunden
• Se volymer och typ av ärenden för att dimensionera resurserna
• Kommunicera med slutkunden och arkivera åtgärd/ svar
Kundcenter hos HSB Södertäljes läger stor vikt vid tre faktorer: kontakta hyresgästerna så snabbt som möjligt, arbeta igenom fallen så snabbt som möjligt och upprätta tillförlitlig dokumentation.
NilexPRO stödjer en smidig drift av schemaläggning och samordning av anmälda ärenden. En standardiserad rapport finns tillgänglig för varje rapport, bilder av det specifika fallet finns tillgängliga och all information är tydlig och kompakt i ett komplett paket,” rapporterar Peter Lennartsson, Chef Kund- och medlemscenter.
Serviceteamet behöver inte heller oroa sig för att informationen inte distribueras internt så snabbt som möjligt. Alla anställda kan komma åt all information centralt. Detta innebär att kontorsanställda omedelbart kan behandla rapporter och distribuera uppgifter.
Vi är nöjda med både NilexPRO och den service och support vi får och har nu en bättre struktur på alla typer av ärenden som anmäls och kan ge våra kunder en snabb och bra service, säger Peter Lennartsson.