Skip to main content
More
  • Kontakta oss
  • Partners
  • Kunskapscentrum
  • Nyheter och evenemang
  • Blogg
  • Support
  • Svenska
    • English
    • Deutsch
    • Polski
    • Norwegian
    • Dansk
  • Boka demo
  • Mitt NE
  • Mitt Cloud NSP
Nilex AB Nilex AB
  • Företaget
    • Om oss
    • Karriär
  • Produkter
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Funktioner
    • Självserviceportal
    • Mobilapplikation
    • Ärendehantering
    • Social Media management
    • Tjänstekatalog
    • Asset management
    • Avtalshantering
    • Kunskapsbank
    • Aktiviteter
    • Orderhantering
    • WorkLog Management
    • Fakturering
    • SLA
    • Rapporter
    • Översättningar
    • Branding
    • Schemalagda ärenden
    • Integrationer
    • CTI Telefonikoppling
    • Active directory
    • Resursplanering
  • Beställ
  • Utbildningar
  • Lösningar
    • Ärendehanterings­system
    • Shared services
    • Kundsupport
    • Sociala medier manager
    • Facility Management
    • Fältservice
  • Tjänster
  • Kunder
Boka demo idag
Boka demo idag
  • Företaget
    • Om oss
    • Karriär
  • Produkter
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Funktioner
    • Självserviceportal
    • Mobilapplikation
    • Ärendehantering
    • Social Media management
    • Tjänstekatalog
    • Asset management
    • Avtalshantering
    • Kunskapsbank
    • Aktiviteter
    • Orderhantering
    • WorkLog Management
    • Fakturering
    • SLA
    • Rapporter
    • Översättningar
    • Branding
    • Schemalagda ärenden
    • Integrationer
    • CTI Telefonikoppling
    • Active directory
    • Resursplanering
  • Beställ
  • Utbildningar
  • Lösningar
    • Ärendehanterings­system
    • Shared services
    • Kundsupport
    • Sociala medier manager
    • Facility Management
    • Fältservice
  • Tjänster
  • Kunder

Blogg

Nilex
nilex forms
2020-08-17

Nilex Forms

Nilex inför ett nytt sätt att ta emot ärende i Nilex Service Platform med tekniken iFrame. Med Nilex forms kan ni generera både affärer och ovärderlig feedback till er organisation. Ni kan bädda in ett allmänt ärendeformulär på en valfri webbsida. Det öppnar möjlighet att ta emot ärende från ett kontakt- eller frågeformulär, från organisationens interna eller publika webbsidor. Den här funktionen kommer som standard för kunder med licensnivån NileXpress Plus och högre. Nilex Forms arbetar dygnet runt. Era besökare surfar vid olika tider på dygnet och med vår nya lösning fångar ni upp dem även när ni inte är online.  

Ärendetypen som lämpar sig är felanmälan från hyresgäster, allmänna frågor och kontraktförfrågningar. Användaren behöver bara surfa in på en webbsida och fylla uppgifter i formuläret. Användaren är anonym men det kan finnas sätt att per automatik koppla en känd användare till ärendet.

Införande

Ett formulär skapas enkelt från administrationsgränssnittet. En trestegsguide startar från en ikon i formulär-menyn för anonymt formulär:

forms1

I första steget sätts bl.a. bekräftelsemeddelande, omdirigeringsadress och eventuell alternativ för captcha. 

Andra steget behandlar tema. Formulärfält är av samma enkla design som i självbetjäningsportalen. Formulärets bredd och höjd är anpassningsbar. Sidans och textens färg kan matchas med websidan. Den korta HTML-koden bäddas sedan enkelt in på websidan.

forms1


 

Nyheter

Vi välkomnar Båstad kommun som ny kund

2023-04-11

God Jul och Gott Nytt År!

2022-12-13

Blogg

Onboarding och offboarding med stöd av Nilex e-tjänster och workflows

2023-02-24

Att tänka på när en flytt av digitala arbetsmiljöer till molnet planeras

2023-01-11

Service, Underhåll, inspektion och reparation med stöd av ett Ärendehanterinssystem

2023-01-11
  • Kontakta oss
  • Partners
  • Kunskapscentrum
  • Nyheter och evenemang
  • Blogg
  • Support
  • Mitt NSP
  • Användarvillkor
  • Integritetspolicy
  • Tillgänglighet för NSP
  • Sitemap
  • Credits
Copyright © 1996-2017 Nilex i Helsingborg AB. Alla rättigheter reserverade