Skip to main content
More
  • Kontakta oss
  • Partners
  • Kunskapscentrum
  • Nyheter och evenemang
  • Blogg
  • Support
  • Svenska
    • English
    • Deutsch
    • Polski
    • Norwegian
    • Dansk
  • Boka demo
  • Mitt NE
  • Mitt Cloud NSP
Nilex AB Nilex AB
  • Företaget
    • Om oss
    • Karriär
  • Produkter
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Funktioner
    • Självserviceportal
    • Mobilapplikation
    • Ärendehantering
    • Social Media management
    • Tjänstekatalog
    • Asset management
    • Avtalshantering
    • Kunskapsbank
    • Aktiviteter
    • Orderhantering
    • WorkLog Management
    • Fakturering
    • SLA
    • Rapporter
    • Översättningar
    • Branding
    • Schemalagda ärenden
    • Integrationer
    • CTI Telefonikoppling
    • Active directory
    • Resursplanering
  • Beställ
  • Utbildningar
  • Lösningar
    • Ärendehanterings­system
    • Shared services
    • Kundsupport
    • Sociala medier manager
    • Facility Management
    • Fältservice
  • Tjänster
  • Kunder
Boka demo idag
Boka demo idag
  • Företaget
    • Om oss
    • Karriär
  • Produkter
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Funktioner
    • Självserviceportal
    • Mobilapplikation
    • Ärendehantering
    • Social Media management
    • Tjänstekatalog
    • Asset management
    • Avtalshantering
    • Kunskapsbank
    • Aktiviteter
    • Orderhantering
    • WorkLog Management
    • Fakturering
    • SLA
    • Rapporter
    • Översättningar
    • Branding
    • Schemalagda ärenden
    • Integrationer
    • CTI Telefonikoppling
    • Active directory
    • Resursplanering
  • Beställ
  • Utbildningar
  • Lösningar
    • Ärendehanterings­system
    • Shared services
    • Kundsupport
    • Sociala medier manager
    • Facility Management
    • Fältservice
  • Tjänster
  • Kunder

Blogg

AllmäntNilex
nilex
2023-01-11

Optimera er Ärendehantering med NILEX

Samarbete med olika leverantörer, beställning av kontorsmaterial och anställning av nya medarbetare kräver relativt många olika rutiner och mycket arbete. Först måste man söka efter och hitta rätt kontaktperson och de formulär och dokument som skall fyllas resulterar i en process som sysselsätter många medarbetare och då saknas för andra arbetsuppgifter. Och den totala överblicken saknas ofta vilket idag är viktigt med tanke på GDPR.        

Medarbetarna förväntar sig också idag att verksamheterna har automatiserade processer för nämnda åtgärder. De är vana vid detta från det vardagliga livet när de t.ex. skall beställa en tågbiljett eller något annat via sina mobiltelefoner och vill också samma möjligheter på sina arbeten.

Med NILEX ITSM lösning kan ni automatisera många arbetsprocesser i enlighet med ITIL som förbättrar produktiviteten i verksamheten. Den intuitiva självserviceportalen för frågor ökar effektiviteten och underlättar arbetet för medarbetarna. Hanteringen av problem blir enklare eftersom man med ITSM verktyget  kan identifiera problemet relativt snabbt och därmed undvika driftsstörningar. Change – och Configuration Management i NILEX underlättar arbetet med förändringar och IT tjänster.

NILEX kan användas både som en on-premise och monlösning i samarbete med vår leverantör Diflex i Ängelholm som förfogar över en anläggning som möter alla krav vad gäller den viktiga säkerheten. Era medarbetare kan ta emot och utbyta den information de behöver i realtid, interagera med varandra, ladda upp dokument och ringa till olika tjänster och detta på effektivt sätt. 

NILEX är ett lättanvänt system för användarna att komma åt viktiga och nödvändiga data i systemet till gagn för verksamheten. Funktioner som självbetjäning, inventarie- och ärendehantering är lätta att använda. NILEX integrationsplattform förenklar integrationer med andra system och blir den centrala informationskällan i verksamheten.

Att implementera NILEX i verksamheten är ett relativt stort projekt med många utmaningar, men i jämförelse med de flesta ITSM System på marknaden kräver en avsevärt kortare tid för införandet i verksamheter. Och med stöd av våra erfarna konsulter blir införandet inte komplicerad och ansträngande för verksamheten. När de av någon anledning behöver hjälp med ett tekniskt problem finns vår support- och utveckling avdelning att tillgå.                                  

Den sammanlagda kunskapen i NILEX om Ärendehanterings- och Inventariesystem vilar på mer än 20 års erfarenhet och införande av hundratals system i Norden och Tyskland.
 

Nyheter

God Jul och Gott Nytt År!

2022-12-13

Blogg

Onboarding och offboarding med stöd av Nilex e-tjänster och workflows

2023-02-24

Att tänka på när en flytt av digitala arbetsmiljöer till molnet planeras

2023-01-11

Service, Underhåll, inspektion och reparation med stöd av ett Ärendehanterinssystem

2023-01-11
  • Kontakta oss
  • Partners
  • Kunskapscentrum
  • Nyheter och evenemang
  • Blogg
  • Support
  • Mitt NSP
  • Användarvillkor
  • Integritetspolicy
  • Tillgänglighet för NSP
  • Sitemap
  • Credits
Copyright © 1996-2017 Nilex i Helsingborg AB. Alla rättigheter reserverade