Optimera er Ärendehantering med NILEX
Samarbete med olika leverantörer, beställning av kontorsmaterial och anställning av nya medarbetare kräver relativt många olika rutiner och mycket arbete. Först måste man söka efter och hitta rätt kontaktperson och de formulär och dokument som skall fyllas resulterar i en process som sysselsätter många medarbetare och då saknas för andra arbetsuppgifter. Och den totala överblicken saknas ofta vilket idag är viktigt med tanke på GDPR.
Medarbetarna förväntar sig också idag att verksamheterna har automatiserade processer för nämnda åtgärder. De är vana vid detta från det vardagliga livet när de t.ex. skall beställa en tågbiljett eller något annat via sina mobiltelefoner och vill också samma möjligheter på sina arbeten.
Med NILEX ITSM lösning kan ni automatisera många arbetsprocesser i enlighet med ITIL som förbättrar produktiviteten i verksamheten. Den intuitiva självserviceportalen för frågor ökar effektiviteten och underlättar arbetet för medarbetarna. Hanteringen av problem blir enklare eftersom man med ITSM verktyget kan identifiera problemet relativt snabbt och därmed undvika driftsstörningar. Change – och Configuration Management i NILEX underlättar arbetet med förändringar och IT tjänster.
NILEX kan användas både som en on-premise och monlösning i samarbete med vår leverantör Diflex i Ängelholm som förfogar över en anläggning som möter alla krav vad gäller den viktiga säkerheten. Era medarbetare kan ta emot och utbyta den information de behöver i realtid, interagera med varandra, ladda upp dokument och ringa till olika tjänster och detta på effektivt sätt.
NILEX är ett lättanvänt system för användarna att komma åt viktiga och nödvändiga data i systemet till gagn för verksamheten. Funktioner som självbetjäning, inventarie- och ärendehantering är lätta att använda. NILEX integrationsplattform förenklar integrationer med andra system och blir den centrala informationskällan i verksamheten.
Att implementera NILEX i verksamheten är ett relativt stort projekt med många utmaningar, men i jämförelse med de flesta ITSM System på marknaden kräver en avsevärt kortare tid för införandet i verksamheter. Och med stöd av våra erfarna konsulter blir införandet inte komplicerad och ansträngande för verksamheten. När de av någon anledning behöver hjälp med ett tekniskt problem finns vår support- och utveckling avdelning att tillgå.
Den sammanlagda kunskapen i NILEX om Ärendehanterings- och Inventariesystem vilar på mer än 20 års erfarenhet och införande av hundratals system i Norden och Tyskland.