Vad är Nilex Social Media Manager?
Vi har precis lanserat vår nya lösning Nilex Sociala Media Manager för bättre kundservice. Med vår nya produkt kan ni enkelt hantera frågor, kommentarer och meddelanden på sociala medier. Våra kunder har efterfrågat en lösning som ger de verktygen för att hantera kommunikationen med sina kunder oavsett kanal. Traditionella kanaler såsom email och portaler är fortfarande efterfrågade, men allt fler kunder väljer att ta kontakt med företag och organisationer via sociala medier. Om er organisation finns på Facebook förväntar sig era kunder och medborgare att det skall vara enkelt att kontakta er där.
Hur fungerar Nilex Sociala Media Manager
Utöver ärenden som kommer från email och er self-service portal kan ni även i en gemensam dashboard se alla meddelande, kommentarer och wallposts för era olika sidor på Facebook samlat i en vy. Ni kan enkelt samarbeta mellan olika avdelningar och när era handläggare öppnar Nilex ser de om en kollega läser eller har svarat på en kommentar. I steg ett lanserar vi en integration med era sidor på Facebook och Facebook Messenger. Därefter fortsätter vi med integrationer mot fler sociala nätverk och applikationer.